Wednesday, November 30, 2011

Liga Cakoi Cuai SMK Lawas : Aku Ulas Guna 2 Kepala Lutut

Sebelum ini aku dah ulas tentang LCCSL dengan memfokuskan kepada kedudukan pasukan yang mendahului takhta liga dan faktor-faktor pemangkin kepada kedudukan tersebut. Kalau anda belum membacanya... baca di sini. Pada masa tu aku ulas menggunakan kepala lutut dan kali ini aku ulas dengan 2 kepala lutut sempena memperingati pahit getir geng-geng Cakoi menawan puncak Gunung Kinabalu beberapa minggu yang lepas. Boleh usha kat sini, sini, sini, sini, dan sini (adoiiii... banyaknya perkataan sini, hahahahahaha) tentang cabaran pendakian ini. Pahit getir tersebut menyebabkan banyak perubahan dalam perkembangan arena LCCSL pada minggu ini dan kedudukan terkini liga boleh dilihat seperti berikut:

Kedudukan terkini LCCSL dan pasukan aku masih menduduki
tangga ke 10 dengan wildcard belum digunakan

Berdasarkan kedudukan masih tidak berubah dengan VAYOH FC masih sukar digugat dan pengurus LOT508 pernah mengeluarkan kenyataan bahawa beliau sepatutnya membuat pendakian bersama ke puncak Kinabalu sempena tuah yang dialami oleh pasukan Suleiman Akhlaken. Malahan pengurus Suleiman Akhlaken juga menidakkan pendapat aku untuk menggunakan hantu galah supaya kedudukan pendahulu liga dapat dijolok dan ada dalam kalangan pengurus LCCSL bersetuju. Tapi pengurus VAYOH FC tetap dengan pendapat beliau yang sekarang zaman dah moden, hantu-hantu dan ilmu-ilmu tak boleh pakai (aku fikir betul sangat-sangat sebab pasukan Harimau Muda menang emas sukan SEA 2011 walaupun ada bomoh Indonesia di Stadium Bung Karno beraksi, hahahaha). Kemudian pasukan Payung Limbang menukar nama kepada Baka Ngumar (masa aku cari maksud nama ne... aku tersasul lak baca ne buku, try lah baca ye...bagus untuk mengasah minda) dan PPKI FC menukar nama kepada LoMpaT Adik LoMpAt seperti yang telah dilakukan oleh pengurus Sulaiman Akhlaken suatu masa dulu. Apakah mereka akan mendapat kedudukan yang lebih baik selepas ini? Sama-samalah kita nantikan pada perlawanan minggu yang ke 14 ini nanti melalui jadual perlawanan berikut:

Jadual perlawanan minggu ke-14 yang jelas memberi kelebihan
kepada pasukan seperti Arsenal, Liverpool, Man Utd, dan Man City.

Selepas mengaplikasikan strategi samba Brazil yang aku rasa memang bangang tahap Majin Buu dalam komik Dragon Ball, aku mengubah strategi mengikut logik komputer. Dengan jumlah perpindahan pemain sebanyak 15 dan kehilangan mata yang teruk, aku masih berkeras untuk tidak menggunakan 'Wild Card" kerana percaturan super komputer aku meletakkan kedudukan terbaik pemain disebabkan jadual perlawanan yang akan memihak kepada banyak pemain penyerang yang mLANau FC (aku terfikir nak ubah ejaan ne nanti) pilih terutamanya Defeo yang baru beraksi cemerlang pada perlawan minggu ke-13, Van Persie yang dianggap lebih hebat daripada Batman oleh penyokong Gunner (Batman & Robin = Lebih baik Robin Van Persie kan?) dan bintang muda Uruguay yang cemerlang diperingkat antarabangsa Luis Suarez (Betul ka dia ne Racist?) walaupun bagi pengurus Suleiman Akhlaken dan pengurus lain yang lebih terarah kepada Adebayor (budak gunner ne dulu beb) dan Demba Ba selaku penyerang Newcastle yang berada di prestasi terbaik dan harga murah (murah  macam pengurus VAYOH FC selaku cakap dan senang nak beli baru nanti). Berikut merupakan percaturan mLANau FC untuk perlawanan minggu ini:



Selepas lama tidak berada di depan komputer, aku terkejut dengan reka letak antara muka baru BPL dan FPL yang makin awesome ataupun boleh menjejaskan tumpuan pengurus LCCSL untuk mengatur pemain dan seterusnya mengubah kedudukan liga. Perubahan ini tidak menjejaskan percaturan mLANau FC untuk minggu ke-14 ini dan diharap pada perlawanan minggu ini, banyak perubahan dalam kedudukan LCCSL akan berlaku.

Muka Depan Baru BPL

Muka Depan Baru FPL

Nota:
1. Perubahan penting untuk terus bersaing
2. Semoga Samir Nasri akan diturunkan pada perlawan minggu ke-14 ini
3. Prediction Kepala Lutut:
~Arsenal 4  Wigan 2 (3 jaringan Van Persie dan 1 Alex Song)
~Liverpool 4  Fulham 1 (4 Jaringan Luis Suarez seperti perlawanan Uruguay vs Chile)
~Man City 1  Norwich 0 (Jaringan tidak sengaja Joe Hart macam ne ah)


2 comments:

  1. bukan senang2 nak tukar nama team.. aku pun tukar setelah bermimpi suleiman akhlaken.. tgk, skg ni top3 x brubah2.. hahaha.. baka ngumar tu setahu aku baka=babi.. ngumar tu yg aku xtau.. cuai tu! kalo ko x pcaya, ko buleh usha sini, sini, sini dan sini sini.. hahahaha

    ReplyDelete
  2. hahahahahaha... Taring Babi tu maksud dia geng. Mimpi juga tu diaorang tukar nama team.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...