Sunday, October 30, 2011

Perlawanan Penuh Dramatik Arsenal di Stamford Bridge

Hujung minggu yang amat sibuk dengan tugasan dan assignment yang masih berlambak dan aku pening nak habiskan semuanya sekali serentak dan hampir setiap tugasan tu siap 40 % sahaja. Aku masih pening dengan dan apabila berpindah ke sekolah baru yang beban tugas berkurangan, fokus aku pun berkurangan dan seperti yang aku jelaskan kepada pensyarah semasa semester 1 apabila ditanya faktor utama sambung belajar, jawapan aku mudah sahaja... kalau aku tak sambung belajar ne, aku boleh gila sebab tekanan dengan beban tugas di sekolah yang jauh lebih berat daripada sekolah-sekolah disekitarnya di samping aku bukan minta pindah ke sana ("dipindahkan"). Walau bagaimanapun, aku tetap bersyukur kerana SMK Pekan Kota Belud II, Kota Belud banyak mengajar aku tentang pelbagai aspek hitam putih arena pendidikan negara di samping kerana bertugas di sana jugalah aku berada dalam semester 3 pengajian pascasiswazah pada hari ini.

Keputusan Penuh Perlawanan di Stamford Bridge pada 291011
Hujung minggu aku memang diwarnai dengan perlawan langsung bola sepak BPL apabila melibatkan perlawanan pasukan Gunner semenjak di bangku sekolah lagi. Bayangkan semasa tingkatan 6, ramai dalam kalangan kami pelajar asrama akan panjat syiling bangunan untuk masuk ke pusat sumber sekolah semata-mata menyaksikan perlawanan yang melibatkan gunner dan ia menjadi rahsia antara kami penyokong tegar di SMK Meradong sekitar tahun 1990-an dahulu. Tak kisah lah kalau gunner kena belasah ataupun berada di kedudukan yang kurang memberangsangkan di takhta BPL di samping perubahan pemain sejak tahun 1990-an dahulu, aku terus memberi sokongan. Selepas kemenangan yang penuh dramatik malam tadi, banyak yang berlaku secara relatifnya kerana Chelsea semakin sukar untuk menyaingi pendahulu dan Gunner kembali ke prestasi yang memuaskan penyakong fanatiknya. Bukan aku nak ulas perlawanan atau pretasi kedua-dua pasukan, tetapi aku sahaja nak provok rakan-rakan rapat aku yang menjadi penyokong tegar "The Blues" yang sama-sama menerima kekalahan tanpa ada keraguan. Cukuplah gambar di atas untuk menunjukkan perlawanan malam tadi...

Kemudian di sebelah adalah gambar pasukan Fantasy Premier League aku yang sudah mengumpul 46 mata pada minggu ini walaupun kedudukan di tangga ke 3 paling bawah Liga Cakoi Cuai SMK Lawas anjuran rakan aku si Cikgu Fadhil yang memang kaki bola dan penyokong tegar Liverpool. Korang boleh add akaun facebook beliau di nama yang aku sertakan link kat atas tu dan boleh juga baca blog menarik tentang beliau di adikpekan.blogspot.com. Beliau adalah pemain bola sepak aktif di samping komentatr tegar di Group Liga Cakoi Cuai kami dengan kadar post berbelas-belas kali seminggu. hehehehehe! Padhil... betul ka ne? Pada perlawanan minggu ke 10 ini aku harap pasukan aku akan naik disebabkan prestasi Van Persie dan Luis Suarez yang amat mengancam. Sehingga post ini dibuat ada 4 pemain aku belum mendapat mata perlawanan dan aku yakin boleh naik satu anak tangga... hahahaha



2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...