Monday, October 17, 2011

Bahagian Teknikal

Apa kaitan tajuk dengan kandungan post saya pada kali ini? Gambar kat sebelah tu aku edit dari blog Aku dan Seni. Hahaahahahahahahha... saja-saja saya ingin berkongsi pendapat tentang banyak aspek yang masih merundum jiwa saya dalam bidang komputer secara umumnya dan dalam aspek berblog secara khususnya. Apabila berbincang tentang javascript dan html, dua benda ne memang aku tahu tentang kewujudannya sejak masih bergelar siswazah lagi. Masa tu... jangankan talian internet, komputer pun aku takda. Maklumlah anak orang kampung yang serba serbi tak cukup dan belajar menggunakan 100% daripada PTPTN yang memang semua budak IPTA harapkan sepanjang pengajian. Kat mana nak bayar yuran, nak makan, nak beli buku, nak beli keperluan (komputer), nak bayar tambang, nak beli itu ini... memang tak lepas. Nak makan pun memang tak lepas langsung... jadi banyak member-member masa tu mengalami masalah yang sama. Jika dibandingkan dengan orang lain memang aku jauh ketinggalan dengan budak-budak sains komputer ataupun budak-budak ICT tapi jauh lebih baik daripada budak-budak kampung yang tak mampu melanjutkan pelajaran ataupun budak-budak yang terpaksa kerja kilang atau sebagainya yang tak dapat mengubah hidup...syukur kehadrat ALLAH SWT. Bak kata ustaz yang aku kenal...berkat doa ibu bapa, doa guru-guru, dan doa ahli keluarga (termasuk rakan-rakan) aku mampu menjejak kaki ke menara gading dan menceburkan diri dalam kancah pendidikan negara.

Hahahahahhahahahaha... apa kejadahnya melalut sampai berirama jiwang karat tahap rock kapak lak aku ne. Padahal lepas maghrib ne tak bagus nak buat benda tak berfaedah kan. Tapi takpa, aku buat post baru ne pun banyak faedah juga yang ingin dikongsikan. Banyak perubahan berlaku dalam aspek teknikal blog aku ne, tu boleh tengok dari "button" yang wujud la. Semua tu aku baru belajar dari member yang memang jauh lebih berilmu dari aku dalam bidang ICT ini dan korang boleh usha la akaun facebook dia di Cikgu Helmi termasuk blog parangbajau yang dia buat semenjak berpindah ke Sabah (try la tengok). Banyak yang aku belajar dalam tempoh sejam dengan dia hari ne... TQ! Kalau malu bertanya sesat jalannnnnn...

Nah kalau korang nak baca lebih lanjut blog kawan aku tu... lepas tu jangan lupa order parang bajau, dijamin berkualiti... Terbaik dari Ladang (Kampung Siasai Jaya)

Try CLiCK LiNK kat atas tu... kemudian click iklan dia. hehehehehehehhe....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...