Monday, October 24, 2011

Aku dan Sukan Dunia

Assalamualaikum WTH... hujung minggu yang tidaklah begitu membosankan walaupun saya masih lagi tinggal di rumah sewa lama. Adeh... lama betul rasa mau tunggu bulan 11 untuk pindah rumah. rasa macam tak sabar nak pindah dan angkat barang ke rumah sewa baru... hahahahaha. Ok! tengok gambar pasukan ragbi yang sungguh rare dan baru memenangi Ragbi Piala Dunia selepas menundukkan juara bertahan Australia di separuh akhir dan menewaskan Perancis di perlawanan akhir. Masa tengok perlawanan akhir ini, aku terbayang kalau perlawanan ini dilambatkan pergerakkan sebanyak 50%, apa akan jadi? Jawapannya aku jawab sendiri iaitu standard ragbi Malaysia tetap masih ketinggalan. Hahahahhahahahaha... bukan aku nak mengulas, cuma nak berkongsi kemenangan All Blacks dalam blog aku ini yang mengisi jadual hujung minggu aku. Perlawanan yang betul-betul buat aku rasa hujung minggu aku terisi. Kemudia aku balik dari Kota Kinabalu ke Kota Belud dengan pemanduan yang berhemah iaitu kelajuan sederhana 60-80km sejam.

Apabila sampai di Kota Belud, aku sambung melepak di Restoran Anjung Nikmat dan layan bola... Apa yang menarik semasa perlawanan hujung minggu ini ialah pasukan Arsenal menang 3-1 mengatasi Stoke City. Hahahahahahaha, aku comfirm Gunner menang, sebab tu tak mau tengok di rumah dan melepak dulu layan channel yang penuh glamer menayangkan perlawanan Manchester City vs Manchester United. Dengan kapasiti pelanggan memenuhi ruang restoran dan 70% pelanggan sedang mengikuti perlawanan penuh dengan kontroversi kerana peminat MU adalah kumpulan minoroti kerana selebihnya adalah penyokong Liverpool, Chelsea, dan Arsenal. Semua mengharapkan kekalahan MU dan harapan itu menjadi kenyataan kerana ledakan pertama Balatoli (Pemain Itali yang berkulit hitam - Aku pun heran sebab tu negara Racist laaaa). Layannnnn... City menang 6 - 1, serak suara aku

Kemudian aku balik rumah lepas kalah main chess dengan kesilapan gerakan yang paling bangang pernah aku buat dalam sejarah bermain chess sejak tingkatan 3 kot. Tapi kemenangan City yang menjadi faktor utama kelalaian itu dan aku tak kisah sebab happy layan MU kalah teruk dan memalukan. Sampai rumah layan BWF terbuka Denmark... Adoiiiiiiiiii, Chen Long yang berusia 22 mengalahkan Datuk Lee Chong Wei di perlawanan akhir dengan 2 set. Aku terfikir lagi dan berani membuat kesimpulan bahawa, dalam tempoh 2 tahun akan datang, adakah aku akan menyaksikan pemain Malaysia beraksi dalam perlawanan penting dunia badminton antarabangsa??? Ini adalah disebabkan Datuk Lee Chong Wei semakin di penghujung kerjaya (faktor usia tak boleh nak ubah) dan semasa terbuka Malaysia sebelum ini, beliau menang mudah tanpa saingan langsung. 

Kemudian aku layan la blog aku ne sekejap sebelum meneruskan usaha untuk "mengiron" pakaian, esok pergi sekolah... mesti jalan sebelum jam 5.45 am....emmmmmmmmmmmmm

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...